Saturday, 28 November 2015

Surabaya Trip

Surabaya 5/11/2015 ~ 10/11/2015

Mood nak mengarang tak mari lagi....
Jadi aku cerita sikit saja lah perjalanan ke Surabaya.
Flight kami ke Surabaya ada lah pukul 10.30malam 5/11/2015.
Trip kali ini di sertai seramai 8 orang gegirl..heheheh.
Kami tiba di lapangan terbang Juanda tepat pukul 1 pagi waktu malaysia , kalau waktu indonesia 12.30am. So nak buat apoo...kita mereputt ler di airport sementara tunggu supir. Supir akan mengambil kami pada pukul 5.00 am nanti.
Juanda Airport, luas dan bersih ..boleh lah nak kuak lentang ke apa. ke tapi kami memilih untuk mereput di tepi surau ...hahahah

Akhirnya tepat pukul 5.00am , Pak Nur iaitu supir kami sudah sampai..maka bermulalah perjalanan kami selama 5 hari ini menjelajah Surabaya....ayat over okeh menjelajah kunun..
Tempat pertama kami tuju adalah kedai makan...heheheh lapar kauu..
selepas itu kami singgah ke sebuah masjid iaitu Masjid National Al Akbar untuk mandi dan berehat sekejap . .
masjid ...


Setelah lebih kurang 2 jam di sini, Kami meneruskan perjalanan .. tempat pertama yang kami singgah di kedai batik iaitu Indah Bordir. Disini ada menjual pelbagai telekung, kain ela ,blouse , seluar , kain batik dan macam2 lagi..tapi harga nya agak mahal ..jadi aku hanya beli sehelai blouse.
Gambar tak de , sebab malas nak ambik..
Perjalanan di teruskan lagi ke Pusat menjual barangan kulit Tanggulanggin
. Disini harga barangan kulit nya memang murah. 
musang2 awet  untuk di jual.. kesian nyaa.

alololo comel ...

Setelah membeli serba sikit di sini, kami meneruskan perjalanan ke Air terjun Madakaripura, menurut pak supir , akan memakan masa 1.5 jam..sebelum itu kami singgah di salah satu restoren untuk isi perut , ..
sapedek jap...
Kami teruskan perjalanan ke Air Terjun Madakaripura...mmg jauh yer , rasa nya antara satu tempat ke tempat lain makan masa berejam juga untuk sampai..huhuhu.
Akhirnya tepat pukul 3.30pm sampai lah ke tempat pertama yg ada dalam itinerary kami ..hahahahah 
sampai di sini , anda semua hendak lah tukar kasut tinggi dengan selipar jepun jer...heheheh, sila bawa juga baju hujan , kalau tak nak basah ...
ok lah ..nak citer pun tak de modal..ayuhhh tengok pica ni ..
trek menuju ke air tojun ..sila pakai selipar jopun uolls 








wanita misteri ...kihkihkih

Setelah 2 jam kami disini , hari pun sudah senja, dan kami adalah insan2 terakhir keluar dari kawasan ini. pukul 5.30pm di Surabaya,  suasana macam pukul 7..00 malam di Malaysia.
Perjalanan di teruskan lagi ke homestay kami di Bromo. Jalan raya menuju ke sana adalah berbengkang bengkok, curam , sempit  dan mendaki , kalau ada yg tak tahan sila makan ubat tahan muntah siap2 okey..akhirnya tepat pukul 9.00malam sampai lah kami di homestay itu..
Jejak jer kaki di lantai homestay , mak oiiiiiii sejuk ok, sejuk giler...maklumlah tempat tinggi kann..adehhh 

Pak supir kami tapau saja makanan untuk makan malam kami dari kedai berhampiran..kami semua sangat sangat penat kerana melalui hari yang sangat panjang....hahhahahah ayat ntah apa2 ..ok lah nak tido ..esok nak bangun seawal pukul 3.00am haa..nak tengok matahari terbit ...omputeh koba sunrise..hehehhe.
bersambung ....










No comments:

Post a Comment

ctnora39@gmail.com