Powered By Blogger

Saturday 1 June 2013

Mendaki bukit broga

Sebenarnya aku dah lama nak mendaki bukit broga ni..tapi ada jerr halangan n rintangan (pergh ayat...), walaupun bukit broga kat semenyih ni hanya 1/2 jam je dari umah aku.. tah camna aku pun dok citer2 lah dgn Mr F yg aku nak g bkt broga ,tetiba dia pun nak join sekali.. esok nya terus dia p beli kasut sport baru utk hiking,.. bila aku tgk dia pun beiya2 aku pun wassup lah sepupu aku..tuptup diorg pun nak join gakk ...bincang punya bincang kitaorg decide lah 24/5/2013(wesak day) memandang kan semua orang cuti, jadi moh ler kiter ramai2 mendaki demi kesihatan abadi..erksss
dik G, eyna, ila,aku , mr F
selepas solat subuh kami berlima pun dgn penuh semangat, berbekalkan sebotol air mineral dlm bekpek masing2, menuju ke bukit broga, perjalanan kami pada pagi tu di temani kilat , guruh, dan hujan renyai2 .,aku asyik berdoa dlm hati "jgnlah hujan ..risau gak maklum lah kami ni semua ni amatur..huhu.
sampai je kat kaki bukit broga tu,,org dah mula ramai..kami pun parking kereta ..klu nak tau parking kt situ di kenakan RM2..maklumlah kawasan persendirian...untung tokey tu..pakcik kayoo, klu tak mau bayar boleh jer korang parking kat tepi jalan besar tu..

kalau tak salah aku,sebelum sampai puncak broga ni kita kena  daki 4 bukit ..
sampai bukit ke 2 Mr F dah x terdaya lagi nak teruskan pendakian..hehhehe stamina tak cukup , tapi ramai gak pendaki2 yg tewas di bukit ke 2 ni..ada yag pitam lah, muntah lah., bau minyak cap kapak sesaje kat atas tu..heehhe
aku ,illa, eyna dan dik G, meneruskan pendakian..sebenarnya trek dari bkt ke2 dan sterusnya tak lah sesukar bukit pertama dan kedua tadi...kat trek yg susah diorang ada sediakan tali untuk kita berpaut akhirnyaaaaaa dekat 2 jam baru lah kami sampai kat puncak broga...hoyehhhh 

masa nak turun pula trek licin...so korang kena lebih berhati2..klu tak mau macam citer hindustan plak nnt..berguling2 ke bawah..hehe..

 9.30am setelah menikmati permandangan yg awesome dgn perut yg berkeroncong yg amat , kami pun terus turun..dalam kepala dah terbayang2 kedai mamak kat pekan semenyih...mana tak lapar..patutnya kena bawa lah roti ke biskut ke kudap2an ke ni bawa beg kosong..pppptfttbh..
sampai kedai haji tapah pekan semenyih,  memasing order roti canai 2 keping sorang, mee goreng 2 pinggan..hahhahah..mr F yg tak sampai ke puncak pun makan x henggat...pffttxxzxxz..
akhirnya tepat pukul 11am..kami dah sampai kat rumah...syukur..akhirnya berjaya gak aku "menawan bukit broga.." 
posing dalam kelaparan 


No comments:

Post a Comment

ctnora39@gmail.com